12 Ağustos 2009

Plovdiv, 2006 Ağustos

Plovdiv'e gidişimin üzerinden tam 3 yıl geçmiş...Evde can sıkıntısı içinde boş boş otururken (atanamayacak olmanın ve yüksek lisans tezini yazamamanın vermiş olduğu sıkıntıyla) yaklaşık 1.5 yıl önce Almanya Dresden'de iken blog açmış olduğum aklıma geldi. Her ne kadar Plovdiv anılarım çok taze olmasa da hatırladığım kadarıyla yazayım... Haskovada Teddy'nin ailesine veda ettikten sonra Plovdiv'e doğru yola koyulduk. Uydurmuş gibi olmayayım aşağı yukarı 1-2 saat yolculuktan sonra oraya vardık. Önceden diğer arkadaşlarımızın ayarlamış olduğu orduevi gibi fakat otel olarak kullanılan konaklama mekanımıza yerleştik. Şehir merkezine özel araçla 10-15 dakika uzaklıktaydı ve yanında kolordu gibi bir yer vardı. Otele o yıl kişi başı 14 Euro verdiğimizi hatırlıyorum ve odalar suit şeklindeydi :) Hep söylediğim gibi Bulgaristan çok ucuzdu =) İşte otelimiz.....

Otele yerleştikten sonra Plovdiv'i keşfe çıktık. Tam merkezde bir camii, ilerde İstiklal Caddesine benzer bir cadde, caddenin sonuna masalarını atmış pastaneler, cafeler... Ters istikamette çeşitli restoranlar, cumbalı Türk evleri ve Türk mahalleleri.... Sanki size oranın yerlisiymiş gibi hissettiren bir atmosfer... Hele orada fırında 3 peynirli brokolili diye bir yemek yedim ki tadı hala damağımda fırsatım olsa koşarak gidip bir daha bir daha yiyeceğim =)
İşte benim İstiklal'e benzettiğim cadde




Bizanstan kalma antik tiyatro ve Türk mahallesi



Gece de dışarı çıktık fakat malum şu an gece gittiğimiz yerlerin adları hatırlayamıyorum, fakat fiyatlar gayet cüzi idi. Bulgar biraları ise süperdi. Benim favorim Zagorka mutlaka deneyin :)



2 gece Plovdiv'de kaldıktan sonra Sofya'ya gitmek için yola koyulduk ama burası görmüş olduğum şehirler arasında yıllardır en sevdiklerimden biri olarak kalmayı başardı ..






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için önemli..