15 Ağustos 2009

Prag, Ocak 2008

Dresden'den sabahın 8'i gibi güneşli bir kış gününde yola çıkıyoruz. Güneşli ama soğuk, arabanın ön camı buz tutmuş. Birazdan yaklaşık 10 gün sürecek Doğu Avrupa seyahatimize başlayacağız. Dresden Almanya'nın güneydoğusunda tam Çek Cumhuriyeti'nin yanınbaşında yer alan bir eyalet. Yaklaşık bir yıl orada kaldığım için Dresden'i uzun uzun, parça parça anlatmayı düşünüyorum ilerleyen günlerde. Prag'a gidiyorum içimde binbir umutla. Her giden harika, mükemmel dediğinden gözümde büyütüyorum da büyütüyorum. Artık Çek Cumhuriyeti de Schengen ülkesi olduğundan otobandan devam ediyoruz. Yaklaşık 15 dakikadır ülkenin içindeyiz ki, polis tarafından durduruluyoruz. Rutin kontrolün ardından farlarımız açık olmadığı için ceza yiyoruz. Çek Cumhuriyet'inde far yakmak zorunluymuş, gün ortası olsa bile. Neyse diyor yolumuza devam ediyoruz. Yaklaşık bir saat süren yolculuktan sonra tren garının tepesinde yer alan önceden internetten ayarlamış olduğumuz hostelimize yerleşiyoruz. Fena değil bu fiyata ancak bu kadar olur zaten :)

Sonra şehri keşif için kendimizi sokağa atıyoruz. Gardan şehre inerken gördüğüm manzaralar hiç de iç açıcı değil... Berbat bir çöp kokusu, yerlerde kulanılmış şırıngalar, lağım kokusu, parçalanmış merdivenler, basamakları erimiş bir üst geçit... Ne kadar da güzelmiş Prag..






herkes alt resimde çıkacak şeyleri bekliyordu bende onları çektim :)








İşte dokununca şans getiren heykel =) maalesef pek bir fark yaratmadı :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için önemli..