3 Eylül 2013

Bir beceriksizin keçe çalışmaları

Yılbaşı süslerini de oldum olası sevdiğimden. "Gideyim de bir tuhafiyeye bakayım neler varmış" diye bir karar verdim. Tuhafiyelerde de maşallah ne ararsan varmış öğrenmiş oldum. Pinti olduğumdan gittim ucuzundan 3 tane yarım metrelik keçe (4.5 tl tuttu) aldım. Eve geldim. Tabii renkler pembe, açık pembe ve mor. Baktım bunlardan yılbaşı süsü yapılmaz, gittim bu sefer kalınından yeşil, beyaz, kırmızı (9 tl=paraya kıydım :Pp) aldım :) Unutmadan da dikmek için ipinden.

Ertesi gün saat 9 sularında keçe rulolarını da alıp annemin yanına yığdım. "Hadi yapalım" diyerekten. Çünkü dikiş dikmeyi de bilmiyorum. Gecenin sonunda 3 ürün ortaya koyduk. Annem bir de tombul kuş yapmak istedi ama sonuçta balık gibi bir şey oldu. O yüzden onu buraya eklemiyorum.


Birinci çalışmamız buydu. "Kalp yapıcam, kalp yapıcam" diye tutturduğum için.... Önce kalp bir kalıp bulduk. Mesela yılbaşı ağacımızda kalp süs vardı onu kullandık. İki tane kestikten sonra, kenarlarından diktik. Bu arada ince yün iple de dikiliyor ama yorgan iğnesi kullanıyorsunuz yine. Birazını açık bırakıp içini pamukla doldurduk. Annem elyafın daha yumuşak olacağını söyledi gerçi. Sonuçta böyle bir kalbimiz oldu. Naparım bilemiyorum :)

İkinci olarak kardan adam yapmak istedim ağaç için. Bu arada çizim, arada düzeltmeler hep annem tarafından yapılıyor. Bende yapılanları instagrama atma peşindeyim :) Aynen çizdik ve kestik. Aslında japonla da yapıştırılabilirdi ama annem görünmeden dikebileceğimizi söyledi. Keçe kalın olduğundan arkadan dikince önden gözükmedi zaten. Aynen bunu da fotoğraftaki gibi ağaca astım.


 Son çalışmam olan (hahaha ) çorap ise tüm aşamalarıyla tamamen bana aittir. Çorap şekli kestikten sonra, kestiğim beyaz parçayı üstüne diktim. Ardından da yine görünmeyecek şekilde ağacı arkasından diktim. Kenarlardan da dikerek bitirdim. Pek anlaşılmıyor ama dikişler beyaz kısımda oldukça yamuk. Sağolsun instagram :) İçine hediye, şeker, çikolata konabilir :)

Kapı süsü, kuş, penguen ve işteki odam için de bir şeyler yapmayı planlıyorum. Bakalım neler olacak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için önemli..