4 Eylül 2013

Şeker hamuru kaplı kurabiye mi? Tabii ki yaparım :)

Uzun süren araştırmalarımın ardından, bir de şeker hamuru kaplı kurabiye yapma işine bir el atmak istedim. Kurabiye dediğin bir şekilde yapılır da, önemli olan şeker hamurunun nasıl yapılacağı idi.

Bloglarda gördüğüm üzere marshmellow eritip yapmaya çalıştım, ama annemler gidip bana hindistan cevizi kaplı olanlardan aldıklarından bu mikrodalga da hindistan cevizleri yandı eciş bücüş bir şeye benzedi.

Kendim yapsam desem, jelatin erit, boya kat o kadar ince işle uğraşmak beni çıldırtacağından ondan da vazgeçtim. Sonunda kardeşimle söz-nişan hazırlıkları çerçevesinde çıktığımız Eminönü gezimizden aldığım bir küçük pembe şeker hamuruyla (250 gr. 3.5 tl ) üretime geçmeye başladım.

Kurabiye için çeşitli tarifler araştırdıktan sonra yine kolay bir tarif olan şunu (tık tık) buldum. Malzemesi az yoğur gitsin. Tabi ilk yoğurmada küçük bir şok geçirdim. Hamur köpük gibi elime yapıştı kaldı. Orada yazan undan 250 gr daha fazla koymuşumdur herhalde. Elden az kurtulur bir hamur elde edince. Hamuru üçe bölüp, buzdolabı poşetlerine koydum. Sonra o hamur ben ikinci aşamaya geçmeye üşendiğimden sanırım bir-iki gün dolapta durdu.

Birinci topu alıp, 2 ve 3'ü buzluğa attım. Blog'ta yazıldığı gibi yağlı kağıdın arasında açayım dedim ama evde oklava buldum, merdane bulamadım. Ben de bardakla açmaya başladım. Yine Eminönü'nden aldığım kalp kalıplarımla kesip fırına attım. 15 dakika sonra hepsi pişmişti.

Sonra da işin eğlenceli kısmına geçtim :) Şeker hamurunu tezgaha biraz pudra şekeri döküp açtım, kalıpla kestim,  parmağımı bala daldırdım, kurabiyelerin üstünü sıvadım ve hooop yapıştırdım. İşte sonuçlar :)
kurabiye

Ben yaptım sevgilim yedi :)


Tabii baktım bu işi beceriyorum. Hemen internetten biraz daha şeker hamuru, harf kalıp, oklava, kuş kalıp siparişi verdim. Ardından da şu ürünler ortaya çıktı :)





Pop cake de yaptım ama o biraz başarısız oldu. Çikolata kaplı marshmellowlarım ise başka bir posta :)

Sevgilerr

2 yorum:

  1. görünüşleri çok güzel ama tatları harikaydı :) ellerine sağlık :)) teşekkür ederim

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için önemli..