14 Kasım 2013

Kına Gecesi

Kına gecesi denince sadece kadınlara özel, kadınlar arasında bir eğlence aklıma geliyordu yıllardır. Meğer durumlar değişmiş, kına gecesi kızlı-erkekli (aman ha!) yapılmaya başlanmış. Hala alışamadığım bu fikre bir an önce alışsam iyi olacak :)

Gerçi planlarıma göre oldukça bombastik bir kına gecesi bizi bekliyor. Sevgilimle birlikte olmak ise daha da eğlenceli olacak.

Tabii yine dersi falan bırakıp (haftaya vizeler de olmasına rağmen) çeşitli araştırmalara başladım. Yani hiç olmasa da yine bunun mekanı, yeri, kıyafetleri -bindallı, tel kırma diye şeyler de varmış bu hayatta- fotoğrafçısı, müziği, davetiyesi, hediyesi falan var :)

Aslında bindallıyı buradan beğenmiştim. İstediğim renk ise lila idi. Fakat şimdi salonumuz kırmızı-dore olacağından kırmızının daha çok yakışacağını düşünmeye başladım. Yoksa lila-mora sadık mı kalsam :) Kaftan olayını pek araştırmamakla birlikte kiralamanın 50-350 arası olduğu şeklinde duyumlar aldım. Ömrümde bir kez daha giymeyeceğim için kiralamak sanki daha mantıklı geldi.

Davetiye konusunu özel olarak araştırmamakla birlikte çok detaya girilmemesi gerektiğini düşünüyorum. 

Bir de olay kına olunca kına tepsisi ve etrafta dönenlerin eline mum almak gerekiyormuş. Kına tepsilerini kadifeden beğendim valla. Mumları ise led düşünüyorum. Akmaz kokmaz, yangın çıkmaz. Orada "ay beni yakacaklar" diye strese girmem.









Led el mumları -çiçeksiz haliyle- 1.90 tl civarında satılıyor. Belki eminönünde daha da ucuza bulunabilir diye düşünüyorum. Tepsi fiyatları ise bu haliyle 40-80 arasında farklılaşıyor. 

Aşağıdaki set de güzelmiş :)


Ne hediye dağıtılacağı konusunda ise oldukça kararsızım.  Belki bereket kaşıkları...  Aklımdan sabun geçiyor ya gerçi :)



Çerezi koyacak külah da lazım doğrusu :(


Bileğe bağlamak için bir şeyler de gerekiyor sanırım.


Elbette bir de kına tefi :)


Kızlara küçük duvaklar :)

Bayağı da bir şey lazımmış toparlayarak yazayım da bir check list olsun;

Kına sepeti
Kına tepsisi
Davetiye
Kına dağıtmak için kutu, vb. (Bunlar da sepete konuyor herhalde?)
Çerez dağıtmak için kutu, külah vb.
Kaftan
Tel kırma (yüze örtülüyor sanırım)
Tef
Kızlara duvak
Kızların eline mum
Kızlara bilek süsü
Kızlara el gülü
Kına hediyesi


Başka beğendiğim şeyler olursa yine eklerim :)
Bu arada o kınadan önce elimize ne sürelim de tutmasın?




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için önemli..