14 Şubat 2014

Karatay Diyeti

Hatırlarsanız bundan aylar önce şişman gelin olmayacağım, diyete başlıyorum, hatta annelerin evlendiği kiloya düşeceğim demiştim.

Fakat ne yazık ki sevgilim ve ben düğün hazırlıkları tarihinde bir ilke imza atarak, topaça bağladık. Çünkü düğün için
hiç koşturmadık :)

Herşey bizim için hazır olunca, sinsice bekleyen kilolar da bizim için hazırdı :)

Artık düğünden-balayından sonra diyete başlarız dedik ve hakikaten de başladık. Zaten taa Kasım ayında evin oradaki spor salonuna da 6 aylık üye olmuş ve iki ay neredeyse hiç gitmemiştik.

Napalım, nasıl beslenelim hangi diyeti takip edelim derken, daha önce beyimin deneyip kilo verdiği Karatay'ı tercih etmeye karar verdik. Tabii ki koşup kitabı da aldım. Ama tam okumadım. Bir diyet yapacaksam önce alır kitabını okurum çünkü =)

karatay zayıflatır mı


Keza ben önceden Dukan yapmış, bir haftada 3 kg vermiştim. Ama aynı şeyleri yemekten illallah geldiği için sıkılıp bırakmıştım 10 gün sonra.

Sanırım artık Karatay diyetini bilmeyen kalmadığı için burada nedir ne değildir diye anlatmaya pek de gerek yok. Özetle yapay herşey yasak, şeker yok, unlu mamul yok, et-sebze-yumurta, meyve de işte günde bir porsiyon ki onu da pek tavsiye etmiyor hocamız.

Aslında çoğu yemek zaten aşağı yukarı aynı şekilde hazırlandığından Karatay beslenmesinin pek de yapılamayacak bir yanı yok.

Ben çok tatlı düşkünü olmadığımdan ve meyveyi de biri önüme soyup koymadıkça yemek kırk yıl aklıma gelmediğinden bu konuda bir sıkıntı çekmedim.

Ama anladım ki bende diyet kola bağımlılığı varmış, şu an bildiğiniz yoksunluk çekiyorum. Acaba eskiden günde 1.5-2 lt içtiğimiz için olabilir mi? :) Bir de sabah simit bağımlılığım vardı o da beni çok yıprattı yeminle :)

Şimdi gelelim sonuçlara; Karatay usulü beslenmeye 4 Şubatta başladık, sabah tartıldığımda -yani 4 Şubat sabahı- 56.2 kg idim (burada parantez açayım regliminde 2.-3. günü falandı). Bugün yani 14 Şubatta tartıldığımda 53.5 kg çıktım. 10 gün içinde 2.7 kg çok fazla gözükebilir ama çoğunun ödem olduğunu düşünüyorum. Versem versem bir kg vermişimdir. Ama tıka basa da yedik ne yalan söyleyeyim.

Hatta arkadaşlar  "Ne biçim diyet bu beee!" şeklinde isyan ettiler. Fındıklar, incirler, pastırmalar şeklindeydik :)

Bir de 10 gün içinde 3 kez spora gittik. Ben ikisinde kardiyo+alet çalıştım, birinde sadece kardiyo yaptım. 

Yapması çok kolay bir diyet olduğundan aynen devam. Uydurduğum tarifleri de paylaşırım. Fakat bu akşam sevgililer günü olduğundan kendimize bir akşam yemeklik izin veriyoruz. 

Biraz çikolata, biraz şarap, biraz da brokoli nudeln auflauf  :)

Sevgililer günümüz kutlu olsun <3






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için önemli..