29 Mart 2014

Fırında Brokolili Makarna

Bugün aklıma zaman zaman yemek tarifleri de verebileceğim geldi :)

Bir hamur işi çılgını olarak, makarna da tabii ki favorilerim arasında. Hele ki brokoli ve makarna birleşti mi mutluluktan gözlerim yaşarıyor :D

Bu arada karatay ne oldu diyecekseniz, yaklaşık on gündür kendisiyle küşüstük... Sanırım yemek sınırlı beslenme şekilleri bana pek uygun değil :) Keza geçmiş ayın acısını bir gece McDonalds, bir gece KFC şeklinde güzelce çıkardım hihihahahoho :)

Geçenlerde instagram sağolsun makarna lütfen!  diye bir hesapla karşılaştım, baktım web sitesi ve de çeşit çeşit makarnası var. Tabi ki kendimi tutamadım ve sipariş verdim. 

Bu makarnamı da oradan söylediğim sebzeli  tahıllı makarna ile yaptım :) Aslında brokolili ile yapacaktım ama kargo ben cuma çıktıktan sonra gelmiş olduğu  için alamadığımdan, bende bunu deneyeyim dedim :)


makarna lütfen makarnası

Neler lazım;
  • makarna (150 gr)
  • taze kaşar (1 çay bardağı)
  • brokoli (makarnanın üstünü kaplayacak kadar)
  • bir kutu krema


Öncelikle sebzeli makarnanın yarısını suda haşladım (haşladığım suyu da dökmeyip, onda da çorba yaptım -tam bir ev hanımı değil miyim :)-) Taze kaşarı rendeledim, üstüne de makarna lütfenden hediye gelen loru ekledim.

Bu arada da brokolileri haşladım. Bir kısmının sadece çiçeklerini alıp, geri kalan kısımları da buzdolobı poşetine alıp dondurucuya koydum. Tabi ki onlardan da daha çok makarna ve çorba yapabilirim :)

Bir borcamın tabanına makarnayı, üstüne de brokolileri dizdim. Bir kutu kremayı üzerine döktüm ardından da peyniri ekledim. 180 derecelik fırında yaklaşık yarım saat pişirdim :)

Beşamel soslu olmadığı için öyle kalıp gibi olmuyor. Aklınızda olsun :) 

Deneyecek olanlara da afiyet olsun <3



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için önemli..