16 Mayıs 2014

Tam Buğday Unundan Ispanaklı Pizza

Merhabalar, işte yoğun istek üzerine ıspanaklı pizza tarifim : = )

Malum durmadan yılmadan, sağlıklı beslenmeye -elimden geldiğince- çalışıyorum. Dukan diyetine başladığımı söylemiş miydim :) Tabii dukanda böyle şeyler yemiyoruz. Bir önceki seferi kendim 1.5 tane lüpletsemde -yuvarlak olarak-, son yaptığımı eve gelen arkadaşlarıma yaptım. Onlar götürdü ben izledim :(

Neyse fazla uzatmadan bence tarife geçelim :)

Hamur için

  • 500 gr tam buğday unu (yaklaşık 3 bardak, fakat aldığı kadar diyelim çünkü bu 3 bardağın üstüne bayağı bir ekledim. 3 bardakla başlayıp, hamur elime yapışmayacak hale gelene kadar un eklemeye devam ettim)
  • 1 çorba kaşığı toz şeker
  • 1 tatlı kaşığı su
  • 1 paket instant maya
  • 3-4 çorba kaşığı zeytin yağı
  • 2  su bardağı ılık su
Aslında yukarıda da yazdığım gibi un-su miktarı biraz hamurun kıvamına göre değişebilir. Onu artık siz ayarlayacaksınız :)

Önce bir kabın içine -ben tupperware tek parmak kap kullanıyorum hani şu kocaman turuncu olanından- mayayı boşalttım, üstüne de şekeri ekledim, ardından ılık suyu da koyarak, etkileşmeleri için 2-3 dk kendi hallerine bıraktım.

Ardından diğer malzemelerin hepsini kabın içine ekleyerek, elime yapışmayacak bir hamur elde edene kadar yoğurdum. 

Sonra kabın kapağını kapayarak buzdolabına attım. Ben yarım saat bekledim ama emin olun ne kadar beklerseniz, o kadar güzel bir hamur oluyor. Hatta bazen geceden yapıp ertesi gün pizzayı yaptığım da oluyor. Buzluğa kaldırdıklarım da ayrı :)

Pizza dolapta takılırken -yani büyürken- ikinci işleme geçelim.



Ispanaklı Harç

  • 500 gr ıspanak -çok doldurucam üstünü derseniz hayli hayli yeter- (ben yaklaşık 300 gr kullandım. Nereden biliyorum, pazardan aldığımız 1 kg'yu poşetlere paylaştırıp buzluğa kaldırdığımızdan- :)
  • 1 adet kuru soğan
  • 2 yemek kaşığı zeytin yağı

Zeytinyağında önce soğanı biraz öldürüp, sonrada ıspanakları ekleyip, ıspanak iyice pişene kadar kavuruyoruz.

Domatesli Sos

  • 2 adet domates
  • 3 diş sarımsak 
  • 2 çay kaşığı tuz 
  • 1 adet küp şeker
  • 1 yemek kaşığı zeytinyağı
Bence bu pizzayı mükemmel yapan pizzanın sosu. Domatesi rendeleyip, zeytinyağı, minik minik doğranmış sarımsaklar ve küp şeker ile 15 dk pişiriyor, kenara soğumaya alıyoruz.

Ispanak ve sosumuz ılınırken, hamuru dolaptan çıkarıp tepsi büyüklüğüne göre açıyoruz. Mesela ben 3'e bölüp Tchibo'nun 3 katlı pizza tepsisine de yapıyorum. O zaman daha ince oluyor. Yok ben fırın tepsimde yapacağım derseniz hamuru komple yayabilirsiniz. Aman siz siz olun yaymadan -ne olur ne olmaz- tepsinin altını biraz yağ ile fırçayla yağlamayı unutmayın!

Hamuru yaydık, üstüne çatal batırarak küçük küçük delikler açtık. Sosumuzu güzelce yaydık. Ispanağımızı koyduk. Sıra geldi peynirlere...

Burası sizin zevkinize kalmış ben bazen rende mozarella ile bazen taze kaşar ile yapıyorum. En üstünede kaşarı ekledik mi işlem tamamdır. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında yarım saat-kırk dakika kalınlık durumuna göre pişirebilirsiniz :)

Dikkat dikkat!!!!

Henüz bitmedi :)

Bu pizzayı bu kadar bombastik yapan bir diğer şey ise fırından aldıktan sonra üzerine rendeleyeceğiniz parmesan olacaktır. 

Bakalım pizzamız nasıl olmuşş :)


parmesanlı ıspanaklı pizza

Afiyet olsun :)

Ben dukancıyım yiyemiyorum, yapın benim yerime de yiyin ohhh misss gibi  <3



2 yorum:

Yorumlarınız benim için önemli..