2 Haziran 2014

Bir Midilli Kaçamağı

Nisan sonlarına doğru annemlerin de Altınoluk'ta olmasını fırsat bilerekten, birden kafamda bir ampul yandı. "Haftasonu oradan Midilli'ye mi geçsek acaba?"

Neden olmasın ki? Sonuçta Midilli dediğin Ayvalık'tan bir buçuk saatlik yol. Tabii henüz yeşil pasaportumuz olmadığı için bunun bir de vize derdi var. 

Öncelikle onu aracı bir kurum sayesinde hallettik. Valla bir hafta içinde vizeler hazırdı (aracı kurumdan çoook memnunum). Sağolsun yunan konsolosluğu da bana 1 yıllık multiyi vererek beni büyük bir dertten kurtarmış oldu :)

Normalde çok gezen bir çift değiliz bizim için ev kuşu demek daha doğru olur. Zar zor totomuzu kaldırıp gittiğimiz Midilli maceramızı da buradan paylaşmak istedim.

Tamam Ayvalığa geldik, buradan Midilli'ye nasıl geçeceğiz? Efendim iki tane feribot şirketi var. Birincisi Jale Tur ikincisi de Turyol. Sanırım günleri daha uygun olduğundan biz Jale Tur'u seçtik. Gidiş dönüş feribot ücreti 30 Euro! Maalesef  Yunan Adaları arasında da ücretler yüksek, hem de bundan daha da fazla :)

Otelleri booking.com'dan, feribotu jale turdan, araba kiralama işini de günlük 27 Eurodan Best Rent a Car'dan hallettik. Yurtdışı çıkış harcını Sabiha Gökçen'den ödedik. Para çevirmeyi ise son dakikaya erteledik :)

Şimdi ileri sarıp gidiş günümüze gelelim. Sabah bizimkiler bizi Ayvalık limanın oraya bırakıverdi. Hemen Jale Tur'a girip bilet işini hallettik. Paraları da oradan çevirdik. Üç-beş broşür de verdiler sağolsunlar.

Neyse ki günlerdir yağan yağmur gideceğimiz gün durdu da seviniverdik :)

Hemen Jale Tur karşısındaki Liman Cafe'de kahvaltı edelim dedik, motor saatine kadar. Kişi başı serpme kahvaltı 15tl idi. Ben çok beğendim valla ürünleri. Hemen yanında Gümrük Cafe'de vardı ama nasıl bilemeyeceğim :)

Hiç sıra ve bizden başka da üç beş kişi olduğu için hemen motora geçiverdik. Ufak bir Setur Duty Free vardı ama dönüşte bakarız deyip girmedik. Hemen tanesi 2 TL'den -dönüşte 4TL oldu o çaylar- iki çay alıp, yolculuğun tadını çıkarmaya başladık.



midilli feribotu

 Güle güle Ayvalık :) 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için önemli..