11 Temmuz 2014

Evde Pesto Sos Yapımı

Günlerdir, hatta aylardır yapıcam yapıcam deyip, Dukan yüzünden sürekli pesto soslu düşlerimi erteliyordum. Tartıda 49.1'i görmemle zıvanadan çıkmam da bir oldu :)

Yakın arkadaşımın haftasonu ziyaretini fırsat bilip, pesto sos yapmaya; sosu da pizzada kullanmaya karar verdim :)

En basit haliyle pesto sos için gerekenler aşağıda yer almakta....

pesto sos nasıl yapılır


Neler lazım?

Taze fesleğen (Ben kendi yetiştirdiğim fesleğenimden yoldum, şu an kendisi boynu bükük bir şekilde duruyor. Küstü galiba :(  Ya da kesmeyi beceremedim, telef ettim garibimi)

Dolmalık fıstık

Zeytinyağı

Parmesan peyniri


Sarımsak

Nasıl yaptım?

Tembellikten öldüğümden hepsini rondoya tıkıp çektim. Kıvamının macunumsu olması için de zeytinyağı takviyesi yaptım :)

pizza pesto

Ardından hiç ellemeden kapağını kapatıp bir gün dolapta bekletttim. Yaptığımız pizza akıllara zarar oldu. Ispanaklı pizzayı beğeniyoruz ya bence bu onu katladı geçti :)

Şöyle de bir pizza oldu :)

pizza pesto nasıl yapılır

Bu hafta sonu tekrar sos yapıp, makarnada kullanmayı planlıyorum :)

Pazartesi Dukan'a dönüş yapıcam kısmetse, böyle olmuyor valla :)

Afiyetler hepimize...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için önemli..