11 Temmuz 2014

Evde Yoğurt Yapımı

Çok alakasız bir konu olarak evde yoğurt yapımı :)

Yıllarca annemin evde yaptığı yoğurtlara "Bıyk, ıyk, yemem, ağzıma sürmem" diyen ben evde yoğurt yapmaya teşebbüs edip, başarısız olup, maceramı yoğurt makinesi alarak sonuçlandırdım :) Dukan sen nelere kadirsin :)

Hatta alırken bilindışından "Bebek için de kullanırım" diye düşünmüş de olabilirim.

Öncelikle makineden bahsetmem gerekirse markası "Hilfe" Almandır, iyidir diye tereddüt etmeden alıverdim. Tabii bir de çok ucuzdu kargo dahil 29 TL gibi bir fiyatı vardı. Her ne kadar içindeki kavanozlardan biri Sürat Kargo'nun azizliğine uğrasa da "Neyseeeeeee" diyerek çalışmalara başladık.

Şimdi bize neler lazım?

yoğurt yaparken neler gerekir

Ben malzemeleri şekildeki gibi tercih ettim. Genelde yoğurt yapanlar tam yağlı yoğurt tercih etmişler. Sütün de tam yağlı olması daha iyi olur ama biz "güya" diyette olduğumuzdan yarım yağlıya yapayım dedim :)

Süt tozu tabii ki zorunlu değil fakat ben çok sulu sevmediğimden, süt tozu katılaşmasını (koyulaşmasını) sağlıyor.

Sol üstte ise ölçülü kap -şek şek- yer alıyor. Makinenin kullanım kılavuzunda yoğurt-süt ölçüsünün 1/10 şeklinde olması gerektiğini belirtmişti. Ben de öyle yapıyorum. 50 ml yoğurt, 500 ml süt şeklinde. Sonra bu karışıma bir çorba kaşığı süt tozu ekleyip, güzelce karıştırıyorum. Ardından da kavanozlara pay ediyorum. Kavanozlar doldukça bu işlemin tekrarlanması gerekiyor :)

hilfe yoğurt yapma makinesi

Sıra dolan kavanozları makineye yerleştirmeye geliyor...


yoğurt yapma makinesi

Makine sıfırlandığında işlem tamam demektir. Kavanozları alıp, dolaba yerleştirebilirsiniz :)

Bazı Notlar

Evde bebek-çocuk varsa bence hem yoğurt hem süt tam yağlı ve günlük kullanılmalı. (Uzman değilim ama okuduklarıma istinaden doğrusu böyle olsa gerek)

Bana 12 saat tam geliyor, sizin yoğurt belki 10 saate olur kim bilir :)

Gördüğünüz gibi ben Kanlıca yoğurdu kullandım ve tahmin edeceğiniz gibi biraz ekşimtrakbir sonuç elde ettim. Bir sonraki sefere Tikveşli ile deneyeceğim :)

Tuttu tutmadı, oldu olmadı derken. 25-30 TL kıyıp, sağlıklı taze yoğurtlar için -aman yoğurt için makineye gerek mi varmış!- diyenlere inat, alın kızlar. 

Bu arada makinenin kavanozları cam ve biz bazen içine küçük borcam da tıkıveriyoruz. Öyle de kullanmak mümkün.

Sevgiler

<3




1 yorum:

Yorumlarınız benim için önemli..