11 Kasım 2014

Hamilelikte Spor


Ne yalan söyleyeyim şimdi ömrümde hiç bir zaman spor bağımlısı bir insan olamadım. Sporu genelde zayıflamaya çalıştığım dönemlerde sıkılaştırıp diğer zamanlarda ya yapmadım ya da haftada bir falan zorla yaptım :)

Hamile olduğumu ilk öğrendiğimde başta ne yapacağımı bilemedim, doktorla konuştuktan sonra da tembellikten totoşumu 2-3 hafta kaldırmamakla direndim. Ki doktorum "Sen sınırlarını bilirsin kendini çok zorlamadan sporuna devam edebilirsin" dedi. Hatta illa hamile pilatesi ya da yogası yapmama bile gerek olmadığını söyledi. Bende normal grupla fazla zorlanacağım hareketleri es geçerek pilates bile yaptım.

Baktım kilo da almıyorum, yemeye içmeye ve yaymaya devam ettim. Taaa ki tv'de Criminal Minds'ın bir bölümüne denk gelene kadar :) Şimdi ne alaka diyebilirsiniz. Hemen izah edeyim. 

Çoğumuz Ghost Whisperer'dan Jennifer Lowe Hewitt'i biliriz. Bir çok farklı yerde de oynamıştı hatırlarsanız. Neyse abla eskiden aşağıdaki gibiydi.



Hayır, diziyi izliyorum ama kadının aynı kadın olduğuna inanmıyorum. Açtım internetten baktım meğer doğum yapmış ve kilolarından kurtulamamış hatta zayıflamıyor diye diziden de atmışlar. 






Yani Jennifer'ı görünce "Neden?" dedim. "Neden, neden, neden"... Nerede eski Jennifer nerede bu kadın. "Kim bu kadın?" Bunu görmek bana yetti. Bunun üstüne o hafta abartarak 2 pilates, 1 yoga, 6 gün yürüyüş falan yaptım. Ama sonraki haftalar tabi ki bu kadar yoğun geçmedi. Kendime öncelikle bir çizelge hazırladım. Bu çizelgeyi aslında makale yazımında kullanmak için almıştım ama neye niyet neye kısmet oldu. İşte her gün ne sporu yaptıysam ya da yapmadıysam yazıyorum. Bir de hangi günler balık yediğimi. 

Şu an düzenim haftada ortalama 4 gün. Hiç birşey yapamazsam bile haftada 4-5 günde ortalama 3-4 km yürüyüş yapmaya özen gösteriyorum. Ayrıca kendime Ebru Şallı ile Hamile Pilatesi DVD'si aldım. 




Pilates topumun tıpasını bulamadığımdan -kalem falan taktık söndü- ve dvdyi bi seferde -1.25dk- yapmak istediğimden daha başlamak kısmet olmadı. Olmadı alacağım yeni bir top napalım.

Yine de canım çok spor yapmak istemediğinden kendimi -bebeğe giden kan artar, -IQ'su 5 puan daha artar,-doğum kolay olur diye kandırmaya çalışıyorum. Baktım olmadı hamileyken çok kilo alp veremeyen kadınların hikayelerini okuyup, panikle spora koşuyorum.

Bende bu durumu obsesyon yaptım napiyim :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için önemli..