1 Kasım 2014

İlk Trimesterin Özeti

Evet sevgili arkadaşlar "Ne hamile miyim? Bebek mi? Nasıl yani?" gak guk derken ilk trimesterin yani 13 ayın sonuna geldik.

Bulantısı, hassasiyetleri olanlar varsa müjde onlar da ilk trimester sonunda kayboluyormuş. Peki ben bu ilk dönemi nasıl geçirdim özetle.

Buradan da paylaşmıştım hatırlarsanız ilk beş altı hafta hatta yediye kadar kafayı yemiş bir haldeydim. Sonra yavaş yavaş duruma kendimi alıştırıp tabiri caizse kabullenme yaşadım. 

Midem neredeyse hiç bulanmadı. Bir iki kez sevgilimin parfümü sağolsun beni öğürtmedi değil :) O an iğrenç koktu. Uyku yapmadı. Ama normalde sabah yatıp öğlen kalkan ben, birinin "Ay çocuk da annenin uyku düzenini kapıyormuş daha anne karnında" demesiyle "Laaann yanarız" diyerekten sabah dokuzlarda kalkmaya başladım :)

Göğüsler aldı başını gitti, 12-13 yaş hassasiyetime geri döndüm geldim. Ama tahminen 1-2 hafta öncesine kadar bu durumda ortadan kalktı diyebilirim. Yok ama küçülme yok tabi, büyüme durdu. Ekstra kopça-kanca adını unuttum temin edilerek, balensiz bir sütyen alınarak -hiç memnun kalmadım kullanmıyorum diyebilirim Penti'den almıştım- sorun çözülmeye çalışıldı.


Ağlamam, zırlamam; duygusal iniş-çıkışlarım olmadı. Aşermem hiç olmadı. Beni tanıyanlar zaten bilir boğazıma oldukça düşkün olduğumdan non-stop canım bir şey çeker. Küçük bir aşerme macerası gibi bir olay yaşadım diyebilirim ama ayrı bir post atayım :)

Çatlak henüz çıkmadı ama bilumum en ucuz yağları kremleri aldım -ya evet pintiyim- :) Annemin doğumlarından sıfır çatlakla çıkması da beni oldukça rahatlattı diyebilirim. Çünkü ırsiymiş :) Yaşa anne!

Kilolara gelecek olursak 11. haftaya kadar sadece yarım kilo almıştım sanırım buradan da yazmıştım. Fakat 13. haftanın sonunda tartıya çıktım bir de ne göreyim 1.600 gr almışım. Beynimden vurulmuşa döndüm. Kendimi sağlıklı hayata spora adadım. Çünkü amacım ilk trimesterde hiç kg almamaktı ama Mc Donalds'tan lezzet kutusu A-B söyleyip gece yarıları löp löp götürünce sonuçta böyle oldu :) Oysaki annem sadece altı kg almıştı. Şaka mısın anne!!!

Yediğimi içtiğimi, yaptığım sporları ve de çatlak kremlerimi kısaca ayrı bir postta yayınlarım. Selülitler artmak suretiyle üst bacakların yarısına kadar indi. Kılcal damarlar alt bacak ve göğüslerde iyice meydana çıkarak bir cadılar bayramı görünümüne kavuştu. 

Veeee sürekli insanın çişinin olması. Spor yaparken koşu bandının üstünde, seminerin ortasında, biri size ciddi bir şey anlatırken o hep var :) Yatıyorum mesela iki saat sonra noluyoruz diye uyanıp hop tuvalete... Sabahları çok sık kalkar oldum 6 civarı tabii ki çişe gidip üstüne de hemen uyuyamıyorum. Bir de böyle bir handikabımız oluştu. 


Bir de çılgınca su içiyorum. Sanıyorum günde 4 litreyi rahat buluyorumdur. Doktor "Oh ne güzel" dedi ama eğitimde de başka bir doktor (hani şu geçen gittiğim eğitim) ileri safhalarda gebelik şekerinin bir göstergesi olabileceğini söylemişti. Olmadı sorarım. Yani hele bir ara öyle bir susuyordum ki sabah gözümü açıp çöllerde sürünmüşçesine "SUUUUU!!!" diye koşturuyordum :)

İşte benim ilk trimesterim böyle geçti :) Siz de yazın paylaşın. Unuttuğum bir maceram kalmadı sanırım.

Aşağıda da ayva göbeğim 

end of first trimester

Sevgiler



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için önemli..