8 Aralık 2014

20. Gebelik Haftası

Merhabalar :)

Valla bu haftalar konusunda kafam oldukça karışmış durumda. 19+ diye giden haftalar 20. gebelik haftası olarak mı sayılıyor? (İnternette öyle yazıyor) 19 mu bitti 20 mi bitiyor benim de iyice kafa karışmaya başladı :)

Geçen hafta Ankara'ya eşimin ailesini ziyarete gittik. (Eşim yazdım ya! :)) Haliyle alışverişe çıktık. Ankara'nın altını üstüne getirip organik bebek ürünlerinden aldık. Organik hastane çıkışı ve şu an adını bilemediğim bazı kılık kıyafet. Zıbın mı denir, tulum mu, body mi tam bilemedim.

E.T 18. haftadan itibaren kıpırdanmalara başladı, gaz mı bu ne derken, evet hareket ediyormuş meğersem. Pır pırlama ya da hava kabarcığı şeklinde tabir edebilirim. Normalde bir sevgi kelebeği tepkisi vermem gerekirken "Noluyor lan!" modundayım. İçimde de hala bir nebze analık kırıntısı yok :) Sidar bile benden daha hisli. Her durumda öküzlük bu olsa gerek :D Bilişsel ve psikomotor mesuliyetlerimi yerine getirsem de (bebekler için klasik müzik dinlemeler, gece kitap okumalar gibi) duyuşsal açıdan sınıfta kalıyorum.

Geçtiğimiz hafta başı evde yerleşik yaşama geçmemizle birlikte hemen sporuma geri döndüm. Bu hafta dört gün güzel yürüyüş yaptım (takriben 15-17 km yürüdüm) bir gün de ağırlık çalışabildim. Yediğime içtiğime de dikkat ediyorum. Gecenin bir yarısı tıkınmak istesem de tıkınmıyorum. Çünkü biliyorum ki gönlümce yediklerimi yakamayacağım. 

Elimden geldiğince sağlıklı beslenmeye çalışıyorum. Örneğin, sabah kahvaltısında 2 dilim ekşi mayalı tam buğday ekmeği, 2 haşlanmış yumurta ya da yağsız omlet, biraz zeytin biraz da peynir yiyorum. Zaten beni öyle bir tutuyor ki saat 3'ten önce karnım acıkmıyor. Arada ise bir su bardağı kefir içiyorum. Çalışmayan bağırsaklarımın en büyük dostu :) Öğlen için menüm bir kase çorba, yeşil mercimek yemeği, yoğurt ya da ayran şeklinde. Akşam üstü kafeinsiz kahve, yeşil çay yanına da bir kare çikolata yiyorum. Bazen de bir tane mandalina. Akşamları ise et ve salata. En son duruma göre sütlü tatlı yiyebiliyorum. Özetle çok doyurucu bir kahvaltı ile güne başlayıp öğlen baklagil akşamları ise protein ve yeşillikle kapatıyorum. 

Fakat bana biri gelirse ya da dışarı çıkmış olursak işler çığırından çıkıyor. Haftasonu kardeşim bendeydi hem spor yalan oldu hem de yemediğimiz şey kalmadı. Ama iki haftadır cips yemediğimi farkettim. Demek ki yemeden de yaşayabiliyormuşum. 

İyi kötü yeme içmeye dikkat ve arada sporla 20. gebelik haftama girerken 2.8 kg almışım herhalde iyidir diye düşünüyorum. 

Bunların dışında artık iyicene karnım çıktı. Dar bir şey giyince direk belli oluyor. Evdeki külotlar dikiş izlerinden sıkmaya başladı. Bende Marks&Spencerdan %100 koton çamaşırlarından aldım. Ne olur ne olmaz diye 38 beden aldım. Umarım totomdan düşmezler :) Ayna karşısında çatlak arayışlarım ise son sürat devam ediyor.

İşte ben ve göbek :)

19. hafta hamilelik

Şimdi çok üşenmezsem Ebru Şallı ile pilates yapıp duş alıp yatmayı düşünüyorum. Ne de olsa pilates için çok ideal bir saat (00.10) Kesin yapmıycam :)

Herkese iyi geceler diliyorum.ç


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için önemli..