19 Şubat 2015

31. Gebelik Haftası

O kadar mutluyum ki... Artık 30 haftalık hamileyim, şunun şurasında 40'a ne kaldı kalp kalp. Zaman zaman dişlerimi -aslında çoğunlukla- sıksam da arada da kurtulmaya az kaldı diye zil takıp oynayasım geliyor :)

Yazamadığım müddetçe hayatımda neler oldu. Öncelikle taşınıyoruz. Zaten hamilelik nefret edilesi bir durum değilmiş gibi bir de başıma taşınma çıktı. Geceleri -genelde delilik beni gece vuruyor- "Hamileyim" diye ağlamalarımın yanına "Nasıl taşınacağız?" vızıklanmaları eklendi. Gerçi bana bu süreçte pek iş düşeceğinden değil de, insanın bir anda komple düzeni değişecek. Başımıza iki ay sonra ne geleceği bir muamma, bir de yeni muhite bu tombul halinle alış kolaysa...

Banyo dolabı, mutfak tezgahı ıvır zıvırı derken Koçtaşlar'da kendimi yerden yere atasım geliyor. Dolanırken artık o kadar çok yoruluyorum ki o surat on karış oluyor. Satılık alafranga tuvaletler, tabureler hep benim için :)

Ev tantanasına yaklaşık bir aydır spor yapmıyorum. Salon üyeliğim bittiği ve taşınma dolayısıyla uzatamadığımdan, evde bir şeyler yapmam gerekiyor. "Hadi yapayım" desem evde süreli birileri. Yürüyüş falan da hak getire! Sabah çıkıp maaşallah 8-9'larda eve geri giriyoruz. 

Sokak sokak sürtmekten yeme düzenim de bozuldu. Eve giremediğimizden dışarılarda yiyoruz. Yine de bu kadar düzensizliğe ayın 13'ü itibariyle 6.7 kg almış durumdayım. Yani kilo açısından oldukça iyi gidiyorum. Herhalde toplamda on kilo ile falan bu son 2-2.5 ayı kapatırım gibime geliyor. 

"Neden?" derseniz artık bende hiç yer kalmadı ve gönlümce yemek beni çok rahatsız ediyor. Oturayım bir orta pizzayı gömeyim diyemiyorum. Sabahları uyandığımda sürekli tokum. Kalktıktan 2 saat sonra ancak birşeyler yiyebiliyorum. Yedikçe kalbim çarpıyor, karnım iyice geriliyor; kalbim çarptıkça, midem gerildikçe korkumdan yiyemiyorum. Hatta bugün biraz kaçırdığım için birazdan kalp krizi geçirecek gibiyim :(

Sağolsun bağırsaklarım da bana bu konuda hiç yardımcı olmuyor. Tek işime yarayan kefir oldu. Kefir mayam olduğundan yapıp yapıp içiyorum. Allah kefiri bulandan razı olsun :)

Henüz çatlağım yok umarım olmaz :) En son biten bir bio oil şişesinin içine saf zeytinyağı, badem yağı ve body shop çilek yağını karıştırıp koydum. Arada onu da sürüyorum. Genelde en çok Palmers, arada Mamma Donna ve uydurma karışımımdan kullanıyorum. Selülit deseniz onlar zaten ilk trimester sonunda almış başını gitmişti. İnşallah sonrasında geçer.

Bebeğin hala bir ismi yok, benim de bulduğum isimden başka önerim yok. O nedenle araştırmıyorum da... Kendisinin ahtapot olduğu kanaatindeyim. Çünkü aynı anda 4-5 farklı noktadan tepikleniyorum. İsyanlardayım. Herkes "Ay oğlanlar böyle hareketli olur, tepikler" dediği için pazartesi doktora tekrar cinsiyetini teyit ettirmem gerekti valla...

Çabuk yoruluyorum, hemen nefes nefese kalıyorum. Sürekli de huysuzum. Geçen kocam arabada bırakıp bir iş halletmeye gittiğinde sızmışım misal :)

O zaman son gebelik fotolarıyla bu yazıyı sonlandırayım. Herkese iyi sabahlar <3


30th week pregnancy

30. gebelik haftası




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için önemli..