27 Mart 2015

Bebek Arabası Almak Bu Kadar Zor Olmamalı

Sanırım her hamile gibi en çok araştırdığım şey bebek arabaları oldu!

Hamile olduğumu ilk öğrendiğimde almaya karar verdiğim araba Bugaboo Bee idi. Fakat evdeki hesap çarşıya uymadı :)



Eğer bir Bugaboo Bee alayım derseniz yaklaşık 3500 TL'yi gözden çıkarmanız gerekiyor. Beyimi durumdan haberdar ettiğimde aynen şu tepkiyi verdi "Üstüne biraz daha ekler Şahin alırım!" İşte bu noktada Bugaboo hayalleri suya düştü :) 3500'ü biraz açacak olursak yine yaklaşık yazıyorum; şase 2000 TL, oturma ünitesi 230 TL, tente 270 TL. Bebek ilk etapta arabada yatamayacağı için -ne yalan söyleyeyim o konforlu gelmedi ve yan kısımların açıklığı kafamı kurcaladı- Maxi Cosi ya da Cybex ana kucağı almak gerekiyor ki onlarda yaklaşık 400-800 arası değişiyor. 

Arabayla ilgili okuduğum bir kaç olumsuz özellik ise oturma ünitesinin bir müddet sonra kısa gelmesi, yapılan testlerde çok da geçer not almaması. (Kedi uzanamadığı ciğere mundar dermiş!) 

Not: Çalışıyor olsaydım düşünmez alırdım :)

İkinci sırada beğendiğim araba ise Mamas Papas Urbo 2 oldu efendim. 


Arabanın yaklaşık fiyatı 1800 TL. Yine üstüne Maxi Cosi ya da Cybex ana kucağı koymak gerektiğinden bu model de 2500 TL civarı tutuyor. 

Araştırmalarım devam ederken kafamı çeşitli sorular kurcalamaya başladı. "Gerçekten bu kadar çok para vermeye gerek var mı?".... Ya binmezse, araba sevmezse. Annemin söylediğine göre ben arabada durmuyormuşum.

Başladım alternatif arabalara bakmaya. Sonra bu modele rastladım. Quinny Zapp Xtra!






Yine ana kucağı ile aldığımız düşünürsek 1500 TL gibi bir maliyeti var. Ama üç tekerlekli oluşu, oturma ünitesinde çocuğun o bacaklarının havada kalıyor gibi ve çukurda kalıyor gibi oluşu, biraz da zangırdak olması beni bu arabadan da vazgeçirdi :)

Başka bir dolanmamızda ise bulduğumuz araba Bebe Confort Loola oldu. 



Kendi ana kucağı ile yani yine Bebe Confort almanız gerekiyor 1800 TL tutuyor. 

Arada Britax Römer Affinitylere'de baktım beğenmeme rağmen 160 cm'lik boyumla onunla baş edemeyeceğimi düşündüm. Ama nasıl sağlam, nasıl traktör gibi anlatamam :) Bu arada 9. katta oturduğumuzdan ve asansör düdük gibi olduğundan asansöre de sığmayacak zaten :)



Baktığım arabalar hep iki yönlü kullanılabilen, Britax hariç ufak tekerlekli arabalardı. Yani bir nevi gelişmiş puset gibilerdi....

Bütün arabalar bir yana kalbimde yatan asıl araba Mac Laren Bmw :D




Maalesef kendileri doğumdan itibaren kullanılamıyor. Doğumdan itibaren kullanılabilen Mac Larenler ise XT, XLR ve Quest olarak sıralanmış. Ama arabalara hem ana kucağı bağlanmıyor hem de çift yönlü kullanılmıyor.




Galiba eski modellere ana kucağı konuyormuş ama artık bu modellerden yok muymuş, buraya mı gelmiyormuş. O kısım bir muamma :(

Şöyle düşünmedim de değil. Acaba 0-18 kg için bir araba koltuğu, doğumdan itibaren kullanılan Mac Larenler'den biri ve doğumdan itibaren wrap sling yapılabilir mi :)






Kafamda bin bir tilki dolanırken, Joker'de indirim olduğunu görünce haydi faydalanalım deyip Bebe Confort Loola almaya karar verdik. Maltepe Park'taki görevli kampanyanın Bebe Confort'ta da geçerli olduğunu söylemişti ki, -ben inatla yeni açılan Joker'e de bakacağım deyip orada dolanırken kampanyanın Bebe Confort'ta geçmediğini ve yanlış bilgilendirildiğimizi öğrenmiş olduk. 

O zaman Urbo 2 alalım dedik. Dedik de ne oldu! Stokta kalmamış, "Teşhiri evinize yollayalım" dediler. "Yok biz almayalım!" dedik ve eve geri geldik.

Sonuç şu şekilde 35+1 yani 36. gebelik haftası. Elde var sıfır. Kocam da "Bence bütün bunlar araba almamamız için bir işaret!" şeklinde yorumlar yaparken, bende "Evren bizi mi sınıyor?" diye düşünmüyor değilim. Kaçıncı teşebbüş kaçıncı hüsran.

Annemle Haşim İşcan geçidine gitmişliğimiz bile var. Bence oraya gitmenin de hiç bir alemi yok. Fiyatlar falan farketmiyor. En güzeli bünyeyi yıpratmamak :)

Zaten şu slingi de kumaş alıp anneme yaptırmayı düşünüyorum. Haydi bakalım hayırlısı!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için önemli..