15 Nisan 2015

DIY - Kokulu Taş Nasıl Yapılır?



Merhabalar! Malum bebek olduğunda gelen misafirlere hediye dağıtmak artık adetten oldu. Oysaki eskiden böyle şeyler mi vardı :)

Sanırım herkes baby shower yapmadığımın farkındadır bu arada. Eskiden o da yoktu tabii :) Neyse başka bir yazının mevzusu olduğu için şimdi konumuza geri dönebiliriz.

"Ne dağıtsak, ne versem?" diye düşünürken, instagramda rastladığım kokulu taşlar gerçekten çok hoşuma gitti. Zaten kokulu taşları da oldum olası sevmişimdir. Prenses ve taç konseptli bir hastane odası süslemesi düşündüğümden az sonra aşağıda göreceğiniz kalıpla yapılmış taşları ayrı beğendim. Başladım fiyat sormaya 6 TL'den -evet bir adet taş- en son 3,40 krşa -onu da imalata başladıktan sonra bulduk- istediğim ürünü bulabildim. Ama ben ilk fiyatları 6-4 TL olarak tespit ettiğimden, bu meblağlar bana yüksek geldiğinden ve kesinlikle bu taşı istediğimden kendim yapmaya karar verdim :)

Şaşırmadınız değil mi :D

Başladım araştırmalara. Öncelikle bir kg kokulu taş bazı bir de kalıp söyleyerek deneme çalışmaları yapmaya karar verdim (Baz 1 kg için 13 TL, kalıp 12 TL) Baktım oluyor sonraki seferler için 1 kg toz (6 TL) ve 100 ml esans (15 TL) alarak üretime devam ettim.

Eğer kokusu kendi içinde baz alırsanız sadece suyla karıştırmanız gerekiyor. Esanslı olanlar için ise aynen aşağıda yaptığım gibi! Sizde kendi taşlarınızı kendiniz yapabilirsiniz!

Aşağıda sıra ile neler yaptığımı yazdım, umarım yapmak isteyenlere yardımcı olur!


NELER LAZIM?

Yukarıda bahsettiğim gibi ya kendinden kokulu taş karışımı ya da esans ve taş tozu edinmeniz gerekiyor. Nasıl bir taş istiyorsanız ona göre de kalıp almanız lazım. Örneğin yukarıdaki kalpli kalıptan 2 tanesine 100 gr toz 50+50 olmak üzere tam geliyor. Yani her 100 gr karışımdan 2 taş elde etmiş oluyorsunuz. Tabii daha çok kalıp alıp tek seferde daha çok yapabilirsiniz. Ben işin ticari kısmını düşünmediğim için -ayrıca astarı yüzünü de geçmesin diye- iki kalıp bana yetti.

Hassas mutfak terazisi ilk etapta gramajları ölçerken çok yardımcı oluyor. Ben terazide ölçümleri yaptıktan sonra her seferinde uğraşmak zorunda kalmayacağım şekilde su ve toz için iki ayrı kaptan ölçü belirledim. Oradan doldurup doldurup, cam kabın içinde karıştırıverdim. Yemek kaşığı ile de karıştırdım fakat abeslangla hava kabarcığı olmuyormuş gibime geldi.

Toz ve suyu karıştırırken biraz tozutuyor. Bende ne olur ne olmaz diye ağzımı tedbir olarak maske ile kapadım.


NASIL YAPILIR?

kokulu taş yapımı


Karıştırma kabına 30 ml suyu koyuyoruz, üstüne ise tercih ettiğimiz esanstan 1-2 damla -damlalık bulamadığımdan pipetle koyuverdim- ekliyoruz. 100 gr tozu da hazırlıyoruz. 


kokulu taş yapım aşamaları nasıl

Tozu su-esans karışımına ekleyip, çok fazla köpürtmeden pürüzsüz hale gelene dek karıştırıyoruz. Sonra kalıplarımıza pay ediyoruz. Kalıplara yanlardan hafifçe vurarak baloncuk olmasını engelliyoruz (Valla bende baloncuk falan olmuyor bu nedenle direk döküp gidiyorum). Karışımı kalıplara döktükten sonra kullandığımız karıştırma kabını yıkıyoruz, böylece sonraki sefere kullandığımızda tortu kalmamış oluyor. 

kokulu taş yapımı için kalıplar

10-15 dk sonra taşlarımız hazır. Kalıptan çıkarıp gazete kağıdının üzerine dizebiliriz. Çünkü taşlar hafif terleme yapıyor. Ayrıca illa da gidip taş kalıbı almanıza gerek yok. Örneğin yukarıda yer alan kalıbı 5 TL'ye Tantitonti'den  aldım gayet bunda da kokulu taş oldu. Sabun, çikolata vs. yapılan her silikon kalıpta bence taş da yapılır :)

Taşlarımı nasıl dağıtıma hazır hale getirdiğim ise bir sonraki postta! Taş yapmak o kadar kolay ki bilseydim diğer özel günlerde falan da taş yapar dağıtırdım. İnanın kurabiyeden falan bin kat daha kolay :)

Haydi bakalım herkes imalata!

Sevgiler <3

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için önemli..