23 Eylül 2015

Anne Adayları ve Anneler İçin Kitap Önerileri 2

Merhabalar,

Dün yarım kaldığım yazımı bugün sonlandırayım. Şimdi ise doğumdan sonra okuduğum kitaplardan bahsetmek istiyorum. Zaten liste pek kabarık değil. Gerçi kitaplar oldukça kalın.

Doğumdan sonra okuduğum kitaplar

yeni annelere kitap önerileri

Bebek Bakım Sorunlarına Mucize Çözümler

Çok meşhur Tracy Hogg'un kitabı işte bu kitap. Uyku eğitimi, günlük düzen oluşturma... Kadın yazmışta yazmış. Ben bebeğime uyku eğitimi vereceğim diyorsanız kesinlikle almalısınız. Ayrıca beslenme, ek gıdaya geçiş, tuvalet eğitimi vs. gibi bölümlerde var. Aklınıza takılan çoğu şeye cevap bulabilirsiniz. Hepsini okumama rağmen ayı geldikçe tekrar açıp bakıyorum. Kitaplıkta durmasında fayda var. Kitabın hoşuma giden bir diğer yanı da anneleri de düşünmesi. Örneğin Emzirme Sanatı'nda "Anasın emzireceksin, kan kusup kızılcık şerbeti içtim diyeceksin. Çatlasan da emzir, patlasan da emzir!" gibi bir tutum var. Halbuki Tracy'ciğim öyle mi, "Emzirmek bir tercihtir, ister emzirir ister emzirmezsin. Ben kadının kararına saygı duyarım!" demiş. Hay ağzını öpeyim. İşte bu sözlerle kalbimi kazandı. Dayatmalardan hiç hoşlanmam :)

Gerçi ben emziriyorum o ayrı mevzu... Uyku eğitimini soracak olursanız, bizde o yürek, o sabır o cesaret yok. Önce "3. ayını bitirsin başlayacağım" dedim. Sonra "Tatilden dönünce, 5 bitince" derken, şimdi 6. ayı bitirmeye karar verdik. Yatır kaldırı (Hogg'un uyku eğitimi yöntemi) 3 kez denedim. Ama üç ayrı gün şeklinde. O ağladı biz neredeyse! ağladık. (Tamam! Ben sonradan bebeğimi ağlattım diye ağlamış olabilirim:) Sanırım biraz daha doğal ebeveynlik yanlısıyız :) Hakkımızda hayırlısı!

Unutmadan benim aldığım sette bir de DVD vardı. Eğitimi uygulayacaklar set halinde alırlarsa daha da faydalı olabilir.


Emzirme Sanatı

Kitap gerçekten faydalı bir kitap ve ilk etapta kendi kendinize sorduğunuz ya da size söylenenlerin cevabını bulabilirsiniz. Misal "Bu çocuk seni emzik niyetine kullanıyor!" Siz "Ulan bu çocuk beni emzik niyetine mi kullanıyor?" Kitaba bakıyorsunuz evet böyle bir kısım var. Göğüs ağrısı,emzirirken olan mide bulantısı, mastit, blep vb. Hepsine yer verildiğini göreceksiniz. Yalnız kitabın La Leche League nasıl kurulmuş vs. kısımlarını biraz gereksiz buldum. Çünkü bilgi peşindeydim :)
Bir de yukarı da bahsettiğim gibi kitapta "Anasın bu çileyi çekeceksin, canın mı yanıyor emzireceksin!" gibi bir tarz hakim. İşte bundan hoşlanmadım. Bir de sizi emzirme konusunda biraz gaza getiriyor. Ben bir ara çektiğim çilelerden ötürü "6. aya kadar dayanır bırakırım ya da sağıp veririm sürekli" diye düşünüyordum. İyi ki öyle bir şey yapmamışım. Kitap biraz psikolojik destek de veriyor. 


O Tabak Bitecek!

Kitap BLW yani Baby Led Weaning yani "bebeğin kendi kendine yemesini" yöntemini anlatıyor.  Özetle BLW'nin mottosu "Food is a food" yani "Yemek yemektir".  Bebeği her yemek saatinde -başlarda tok bir şekilde- masaya sizinle birlikte oturtuyorsunuz. Ne yerseniz -ilk yıl vermemeniz gerekenler dışında- bebeğe de veriyorsunuz. Fakat elinde mıncıklayamayacağı kıvamda olmalı. Bir de elinden tutabileceği ve yumruğunu sıktığında hafif dışarda kalması gerekiyor. Bunun içinde 5 cm gibi bir ölçü vermiş. İster et verin, ister makarna... Kitabın dediğine göre ilk aylarda sadece emecek ve doymak için yediğinin farkında da olmayacak. Yine kitaptan bir alıntıya göre ilk 1 yıl sadece  anne sütü bebeğin tüm ihtiyaçlarını karşılıyormuş :)
BLW yöntemiyle ilgili bilgilere bir çok web sitesinden ulaşmak mümkün. Ama yok içime sinmez ben kitabı da alayım derseniz alınabilir. "Kitap alınıp okunmadan uygulanmaz" diye bir durum söz konusu değil yani. Ben çalışmadığım için kesinlikle bu yoldan yürüyeceğiz. Doktorumuza da sordum kendisi de tavsiye etti. Yok püre yap, ağzına tıkızla zaten bana göre değil :)

 Şimdilik okuduğum kitaplar bu şekilde. Yeni bir liste oluşturdum fakat kargo gelmeyeceği için bayramın geçmesini bekliyorum. Listemde Kim West (uyku eğitimi), Doğal Ebeveynlik ve Montessori kitapları mevcut.
Yavaştan Montessori eğitimine başladık bile diyebilirim. Fırsat buldukça yazarım artık :)

Sevgiler

2 yorum:

  1. Canım paylaşım için teşekkürler bloğunu takipteyim ben de bloğuma beklerim sevgiler :)
    http://guzelvekulturluyum.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için önemli..