6 Ekim 2015

Gymboree Dersi

Evde otur otur sıkıntıdan patlayan ben gözümü anne bebek oyun gruplarına dikmiştim. Bir bebekli arkadaşa hasretim desem yeridir. Bir Zeynep var başka da kimse yok. Kendisiyle de instagramdan tanıştık. O da olmasa iyice kafayı yemiştim:)
Eskiden oturduğumuz evin alt sokağında olan Gymboree'den araştırmalara başladım. Yine önünden geçerken gördüğüm MyGym vardı bir de. Birkaç tane de bloglardan, oradan buradan araştırdıklarım... Misal BabySensory, Atölye Çocuk gibi...
Nasıl gidilir ne yapılır derken deneme dersleri olduğunu gördüm. Tam benlik :) Hemen Gymboree'yi arayarak deneme dersi için randevu aldım. MyGym için de online form doldurdum. Akabinde geri döndüler.

MyGym randevumuza daha var ama Gymboree'ye geçen Cuma ana kız gittik. Naçizane gözlemlerimi anlatayım, düşünenlere yardımcı olsun.

Derse tam zamanında gittik. (Cuma-Cumartesi saat 14.00) Toplamda altı bebek vardı. Bebeklerden birinin hem annesi, hem siyahi bakıcısı, birinin annesi-anneannesi, bir diğerinin hem annesi, hem anneannesi, hem teyzesi vardı. Kalan üç kişi ise anne bebek şeklindeydi. Kapıda derslere sadece anne-bebek ikilisinin girmesi şeklinde bir yazı olsa da pek kimse sallamadı :) Ayrıca mutlaka çorapla girin denmesine karşın zenci ablamız lap lup dalıverdi :) Grup 6-10 grubu idi ama bizi de bu gruba dahil ettiler. 0-6 'da aynaya bakmak, bebek masajı vs. şeklinde aktiviteler varmış.

Öğretmenimiz daire olmamızı söyledi. Birbirimize bakacak şekilde bir daire olduk. Şarkılar söylendi. Eller, kollar, bacaklar şarkıya uygun olarak hareket ettirildi. Arkamızı dönüp, sırt üstü yatıp bebeklerimizi büktüğümüz dizlerimizin üstüne koyduk. Amaç bebeklerin birbirlerine bakmasıydı (valla Yaz bana bakarak gülüyordu, etraf pek umurunda değildi). Ama o gülüp mutlu oldukça ben de mest oluyordum tabii! Ardından oyuncaklara geçtik. İki bebek karşılıklı duruyor, ortaya bir top konuyor, hem birbirlerine bakıyorlar hem topu kapmaya çalışıyorlar. Yine aynı şekilde tünel gibi bir oyuncağın iki ucuna oturup (oturmuyorlar gerçi kucağımızda tutuyoruz) toplarla oynuyorlar. "U" şeklinde bir plastik oyuncağa oturup (yine benimki destekli şekilde) denge sağlamaya çalışıyorlar. Bir nevi salıncak gibi :) Havada uçuşan balonlar, kukla oyunları... Yaz'ın favorisi ise tüm bebeklerin daire şeklinde sırt üstü yatıp, annelerin rengarenk bir örtünün uçlarından bir aşağı bir yukarı oynatıp dalgalandırması oldu. Bu kez bana değil, örtüye odaklanmış gülüyordu :)

gymboree bebek grubu
Yanlız gittiğmiz için anca selfie çekebildik :)

Ben bu deneme dersinden memnun kaldım mı? Evet kaldım. Oradan oraya hareket ederken, diğer annelerle "Ay, oyy " şeklindeydik, hareket bünyeye fazla bile geldi. Yaz'a değişiklik oldu, bana değişiklik oldu. Hatta hayatımda ilk kez bir ders bitti diye üzüldüm :)

Ama bir yandan da şunu düşündüm. Bu yapılan aktiviteler 3-5 annenin bir araya gelip yapamayacağı şeyler değildi. Anneyi nereden bulacaksın bebeği nereden bulacaksın... Aradım taradım internette site de bulamadım. Bir tane buldum, o da aktif değil. Sonra bende diğer annelerin de desteğiyle facebookta grup kurdum :)

Grubumuza buradan ulaşabilirsiniz.  Anne-Bebek Oyun Grupları da grubumuzun adı :) 

Şimdi birazda ücretlerden bahsedelim. Deneme dersleri 50 TL. 8 hafta 880, 12 hafta 1200, 24 hafta 2160 şeklinde. Nakitte %20 indirim yapıyorlar. Bebek gruplarında ayrıca %10 indirim var.

Benim gibi deneme dersine gelen bir anne -bebeği 5.5 aylıktı- derslere devam etmeyeceğini, çünkü bebeğin çok ufak olduğunu söyledi. Ders öğretmeni de  6. aydan sonra grupların daha etkili olacağını söyledi. Aşağı yukarı derslerde aynı oyuncaklar kullanılıp, aynı oyunlar oynanıyormuş. Bu bilgileri de almış olduk :)

Bence ders ücretleri biraz pahalı. İnsan zaten 3-5 anne toplansak bunları evimizde de yaparız demiyor değil... Ama hiç sosyalleşme imkanı yoksa tercih de edilebilir. Ben duruma göre karar vermeyi düşünüyorum.

Sevgiler


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için önemli..