16 Ekim 2015

My Gym Dersi

Merhabalar, Gymboree ile başlayan deneme dersi maceramız çarşamba günü My Gym ile devam etti. 

Üzerinden çok fazla zaman geçmeden ve bende unutmadan sizlerle paylaşmak istedim. Öncelikle My Gym dersinden yaklaşık 5 gün önce ders, gruplar vs. ile ilgili bir mail geldi. Gymboree'de böyle bir bilgilendirme yoktu. 

Ders saatinde My Gym Ataşehir şubesine gittik. Hemen Palladium'un karşısında. İlk intiba -karşılama, bilgilendirme, tanışma- oldukça tatmin edici. Bu arada ayağıma çorap giyme çabalarım sırasında Yaz'ı öğretmenine teslim ettim. 

"Biraz daha bekleyelim bir öğrencimiz daha var!" dediler. "Sadece bir mi :(" diye içimden geçirirken bir de bakıyorum Gymboree'de hani zenci bakıcısıyla gelen bebek vardı ya -geçen yazımda bahsetmiştim- yine onlar. Herhalde haftanın her günü başka bir yerdeler :) 

"İkinci bebeğimizde geldiğine göre derse başlayabiliriz" açıklamasıyla, derse geçiyoruz. My Gym'i de Gymboree gibi beklerken olayların tamamen farklı bir şekilde işlediğini yavaş yavaş anlıyorum. (Yani ne beklemişsem adı üstünde My Gym).

Neyse efendim, bir öğretmenimiz bir de yardımcısı var. Erkek öğretmen bizim kontesi alıyor, yere yatırıyor (yer için örtü getirmeyi unutmayın, ben unutmuşum, alt açma örtüsü serdik) başlıyor çeşitli jimnastik hareketler yaptırmaya. Önüne bir kaç oyuncak koyuyorlar bir ara... Bir ara kucaklarında koşturuyorlar. Ben boynu bükük kenarda bekliyorum. Sonra bir ayna geliyor, yine oyuncaklar eşliğinde bebekleri aynanın üstüne koyuyorlar, bizimkiler oynuyorlar. Yaz yine diğer bebeği hiç sallamıyor. Bu etkinlik sırasında psikolog bir hanım geliyor. Tepkilerini ölçüyor, gelişimleri ile ilgili bilgi veriyor. Bir kaç oyun anlatıyor.  Sonra yine jimnastik hareketleri, salıncak üzerine bebekleri koyma ve sallama. Hop ders bitti. Bendeniz ise kenardan bol bol video ve resim çekmek dışında pek bir şey yapmıyorum :)

mygym bebek grubu



Şöyle bir ele alacak olursak, My Gym çalışanlarının genel olarak daha profesyonel olduğunu söyleyebilirim. Hocamız sürekli hangi hareketi neden yaptırdığını, gelişimini nasıl etkileyeceğini tane tane anlattı. Kendisi Besyo mezunu ve profesyonel sporcuymuş. My Gym bünyesinde de bir sürü eğitimden geçiyorlarmış. Ben sormadan her hafta hareketler ve oyunların değiştiğini söyledi. 

Ama benim asıl merak ettiğim sürekli -her ders- hareketleri kendilerinin yapıp yaptırmadığı idi. Cevap benim açımdan maalesef "Evet" oldu. Velileri böyle bir sorumluluk altında bırakmıyorlarmış, çünkü kendileri bu konuda eğitimlilermiş. Sakatlık çıkmasın diye herhalde.... "Öğrenci sayısı fazla olunca ne yapıyorsunuz?" diye soruyorum. Öğretmen sayısını arttırdıklarını söylüyorlar. 

My Gym'de -benim bu derste gözlemlediğim kadarıyla- oyundan ziyade "bebekler için pasif jimnastik" var. Anneler derse aktif olarak katılamıyor. Yani ne bebeğinizle ne de diğer annelerle çok bir paylaşımınız olmuyor. Fiyatlar aşağı yukarı aynı, My Gym'de de deneme dersi ücreti 50 tl.

Özetle ben pek keyif alamadım, ya da ne umdum ne buldum şeklinde bir hayal kırıklığı oldu. Yaz'ın da pek keyif aldığını düşünmüyorum. Jimnastik sırasında mütemadiyen sırt üstü yatırılmak zorunda kaldığından, arada vızıkladığı bir de ellenmekten gıdıklandığı oldu :) Gymboree'de daha çok gülmüş, daha fazla gözlemlemişti, etkinlikler daha çok ilgisini çekmişti.

Çocuğum, işinde son derece yetkin profesyonel bir ekiple bol bol fiziksel aktivite yapsın derseniz My Gym; daha fazla oynayalım ben de aktif olayım derseniz Gymboree'yi tercih edebilirsiniz. Naçizane düşüncelerim bunlar.

Başka oyun grubu deneyimi olan anneler, var mı sizin de deneyimleriniz, önerileriniz?

Sevgiler

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için önemli..