6 Kasım 2015

DIY-Tugging Box ya da Çekiştirme Kutusu

Yaz için dışarıdan oyuncak alsakta kendimi pinterestte yer alan birbirinden yaratıcı oyuncak fikirlerini denemekten alamıyorum. 

"Tugging Box" da bunlardan biri. Türkçesi tam olarak literatürde nasıl yer alır bilemedim ama çekiştirme ya da çekeleme kutusu olarak kendisinden bahsedebiliriz. Belki bir ihtimal de "Duyusal Kutu" :)

 Bebeklerin "Duyusal Kutu" ile bilişsel ve psikomotor becerilerinin geliştiğini söylemek mümkün.

Kutuyu yapmak için ihtiyacınız boş bir kutu, kaplamak için kağıt, farklı dokulara sahip ip, kurdele, ek olarak ben şönil de kullandım. Bir de kutuya delik açmak için bıçak, makas, falçata... Hangisini tercih ederseniz. 

tugging box

tugging box

tugging box

tugging box


Yukarıdaki  fotoğraflarda gördüğünüz kutuyu önce beyaz kağıtla, sonra sarı jelatinle kapladım. Yalnız jelatinle kaplamak biraz hata oldu, çünkü delik açarken jelatin bayağı bir yırtıldı. O kısımları tekrar bantlamak zorunda kaldım. 

Kutunun geniş alanlı yüzlerine 3, küçük olanlara ise 2 delik açtım. Tül kurdele, saten kurdele, ince kurdele, bileklik yapmak için yapılan ipler, kadife ip ve şönil kullandım. İpleri  kutunun içinde ortasından düğümledim. Böylece çekelediği zaman diğer uçtan çıkmadılar. Dışarıda kalan uçların bir kısmını da düğümledim ki, İpler çok uzun kalmasın.

Kutu hazır olunca kontesin önüne koyduk, Açıkçası  "İlgilenmez boşuna uğraşmış olurum" diye içimden geçirirken. Bayağı sevdiği, ilgisini çeken bir oyuncağı olmuş oldu.

Umarım yapması kolay bu oyuncağı sizler de denersiniz :)

Sevgiler

2 yorum:

Yorumlarınız benim için önemli..