22 Kasım 2015

Emzirme 101

Hiç bir şeyden çekmedim emzirmekten çektiğim kadar :)

Vallahi kısmen doğru! Etrafımdakilere şöyle dediğimi anımsıyorum "Sezaryen sancısı emzirme acısının yanında ne ki..." Bir arada anneme mesaj atıyordum durmadan "Emzirmekten nefret ediyorum!" diye...

Ettim de... Hatta o kadar nefret ettim ki, geceleri annemlere biberonla beslettim kızı. Hatta sağdım sağdım emzirmedim, hep biberondan verdiler bir müddet :) Şu an pişmanım mesela ama o zaman, o psikoloji ile insan bunları düşünemiyor. Bir de durmadan, ek gıdaya geçince kaç saatte bir emziriliyor ya da aylar arttıkça emzirme sıklığında ne değişiklikler oluyor diye araştırıyordum. Tek amacım bu sıkıntıdan bir an önce kurtulmaktı :)

Emzirmenin ilk aylarda benim açımdan çok yönlü sıkıntıları oldu. Şimdi bunları sırayla yazayım başınıza neler gelebilir, sizler de bilinçli olun, ben çektim siz çekmeyin :)

  • Emzirememe Valla ilk olarak sol tarafta bir göğüs ucu problemi yaşadım. Akabinde lansinohun göğüs ucu çıkarıcısını aldık. Minik bir pompa gibi. Pek de işe yaradığını söyleyemem. Bu hususta iki kişi eşgüdümlü çalışmak gerekiyor. Kocanız çıkaracak siz bebeği tutacaksınız falan... İyice yüz göz oluyorsunuz :)

  • Göğüs ucu yaraları "Anam anam anam... Ölem ben nerelere gidem." :( Böyle bir acı yok... Ne doğum sancısı, ne sezaryen sonrası yataktan kalkma. Bunlar hiç bir şey değilmiş... Güya doğumdan bir ay önce lansinoh lanolin kullandık yara olmasın diye her gün her gece. Yok yani bir işe yaramadı. Huzura Avene Cicalfate aldım da kavuştum. Bu kremi nereden duydun derseniz, mastit için gittiğim genel cerrah verdi :) Birde silikon göğüs ucu işe yarıyor. Avene krem+silikon göğüs ucu ikilisiyle sorun çözüldü. En azından bende :)

  • Mastit Göğüs kanalları tıkanır. O meme taş gibi olur. Hani şöyle denize atlasanız kaldırım taşı bağlamışçasına dibe batabilirsiniz. Yüzüstü yatamazsınız, önünüze tümsek koymuş tadında :) Ağrısı ayrı dert... Karabasanlar, ter basmaları arada soğuktan titremeler daha neler neler! Bebeğiniz emmek ister süt gelmez... Siz kurtulmak istersiniz süt çıkmaz. Sonra genel cerraha gidersiniz ağlayarak -çok beter bir ağrısı var- o da güzelce iki kutu antibiyotiği dayar. "Sürekli emzirip sürekli sağacaksın" der. "Sağıyorum pompayla" cevabını verirsiniz. "Pompayla değil, elinle masaj yaparak, ılık kompres uygulayarak" diye karşı çıkar. Önce ılık bir duş alırsınız, duşta göğsünüze yağ ile masaj yaparsınız. Sonra önünüze tas koyar, bebe yağını alır, inek gibi kendinizi sağarsınız. Bu arada anneniz ılık suya havlu, tülbent bastırır sıkar. Onu koyarsınız. Yine herkesle yüz göz olursunuz :) Maydanozu haşlar lapa yapar göğsünüze koyarsınız -valla işe yarıyor- , sağarken kompres, emzirirken kompres... Başka kurtuluş yok :)

  • Blepler Bunlarda göğsün ucunda çıkan, su toplamış gibi duran yaralardır. Bunları iğne ya da tırnakla koparmak gerekir. Yoksa yine göğüs ucunu tıkayacağı için süt çıkışı olmayacaktır :)

  • Saatlerce emzirmek Yaz sağ olsun, ufak olduğundan ve de emmeyi beceremediğinden, emzirme odalarına girdiğimizde 3-4 anneyle tanıştığımı, bir bölüm Game of Thrones izlediğimi hatırlıyorum. Artık içime fenalıklar geliyor, afakanlar basıyordu. O yaz sıcağında üstüm sırılsıklam oluyor geri kuruyordu :) Ne çekmişim be :D

Son olarak da siz canınızla uğraşırken -gerçekten emzirirken (emzirmeye çalışırken) yatakta tepinerek ağladığımı hatırlıyorum- kocanızın da gelip "Oy bebek emiyor mu?" diye sizin acınızı görmezden gelmesi ile uçan tekme atma isteğinin tavan yapması kaçınılmazdır. 

Şimdi böyle eğlenceli yazdım ama çok çektim çoook :) Temelde Avent'in ürünlerini kullandım. Hem elektrikli hem manuel göğüs pompasından memnun kaldım. Manueli de sırf sokağa çıkarken kullanmak için sonradan aldım. Çantaya atıp arabada cafe de tıs tıs sağıverdim. O göğüsler şiştikçe...

Silikon göğüs ucu yine aventten. Onun dışında hiç sevmediğim emzirme sütyenlerinden de bol bol almak zorunda kaldım. (Tükürdüğünü yalamak buna denir!) Emzirince olan sütyen göğüs dolunca olmuyordu. Ay ne garip günlerdi :)

Yaz o kadar ufaktı ki, yastığın üstüne koyup emzirdim falan... Allah herkese emzirmeyi bu süreci de kolayca atlatmayı nasip etsin :)

Bir sonraki postta sütü nasıl çoğalttım olsun.

Sevgiler



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için önemli..