30 Kasım 2015

Yaz'ın Hazine Sepeti (Treasure Basket)

2006 yılından bu yana alternatif eğitim ilgimi çeker. Arada okur araştırırım. Fakat alan farklılığı nedeniyle uzun zamandır konuya eğilmemiştim taa ki Yaz doğana kadar :)

Takip ettiğim kadarıyla son yıllarda Montessori pek bir moda oldu. Tam bir patlama yaşıyoruz desek yeridir. Yıl 2006-2007 bir hocama (şu an doçenttir kendisi) "Alternatif eğitim, Montessori" demiştim de "O ne?" diye bana geri sormuştu :) 

Neyse, bu aktivite bolluğundan yararlanıp bende Yaz için ayına uygun materyaller hazırlayıp, aktiviteler yapmaya çalışıyorum. 

Burada uzun uzadıya Montessori metodundan bahsetmeme sanırım gerek yok. Dileyen arkadaşlar buradan açıp inceleyebilirler. Özetlemek gerekirse Montessori metodu bebeklerde beyin gücünün duyusal yaşantılar yolu ile arttığını temele alır (Seldin, 2014, 50). Yani bebeklerin duyularını (görsel, işitsel... ) ne kadar fazla uyarırsak, beyin güçlerini de o derecede arttırmış oluruz.

Montessori metodunun aktivite önerilerinden biri de "treasure basket" (hazine sepeti) hazırlamak. Ben hazine sepetini ilk olarak 5. ay civarı hazırladım. Ama amacına ulaşmadı. Şu an ki -7. ay bitmek üzere- daha efektif kullandığımızı söyleyebilirim :) Yani 6 ay civarı daha uygun gibi... İlk önüne koyduğumda tutup kafasına geçirdi :) Ya da ters çevirip boşalttı :D

montessori sepeti


hazine sepetine neler konur




hazine sepeti


hazine sepeti


Sepetlerinizi belirli bir renk, bir tema seçerek evdeki çeşitli eşyalarla doldurabilirsiniz. Baktım evde bir sürü pembe eşya var, bende pembe bir sepet hazırlayayım dedim. Sepeti hazırlarken farklı yapıdaki (sert, yumuşak, plastik, ahşap, kumaş vb.)  materyallerle bebeğin dokunma duyusuna hitap etmeyi unutmayın. Sepete ayrıca kokulu materyallerde ekleyebilirsiniz.

Yine deneme yanılma yöntemi ile ilk yaptığım sepetin çok büyük ve karmaşık olduğunu düşündüğüm için daha ufak bir sepet hazırlamaya karar verdim. Alıp kafasına geçirdiğini de belirtmiştim :) O nedenle sunduğum ilk günlerde eşyaları elime alıp tek tek kendi eline verdim.

Umarım faydalı olmuştur!

Sevgiler

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için önemli..