22 Aralık 2015

Memesel Mevzular

Evet başlık budur :) Kaç zamandır memelerle ilgili bir yazı yazayım istiyorum. Ne yazık ki daha fazla içimde tutamayacağım....

Yıllarca farklı amaçlara hizmet eden "göğüsler" sonunda nihai amaçlarına yani "memeliğe" annelikle birlikte ulaşmış oluyorlar. Demek ki meme olmak her göğsün nirvanasıymış da biz bilememişiz. İşlerin tamamen değiştiği nokta buymuş.

Kılık kıyafet, bikini alırken "Ay dekoltesi fazla, aman çok açık!" lardan "Karanlık yeahhh kimse görmez!" "Emziriyorum garip olmaz yieee!" diyerek arabada dışarı çıkarmalara uzanan meşakatli bir yolmuş. 

Şimdi tıpçılar der ki "Aman efendim onlar zaten meme, göğüs başka bir bölgeye karşılık gelmekte!" tamam bunu bizde biliyoruz da "meme" de çok lakayıt böyle bir samimi bir senli benli değil mi yahu :)

Gerçekten hala daha o algı nasıl bir anda değişiveriyor, bu samimiyet kuruluveriyor anlamış değilim!


Göğüslerin - çok affedersiniz memelerin- bende kamuya açılmaları ameliyat öncesi başladı. Hemşirenin "Bakalım süt var mı?" kontrolü için fırt diye sıkmasıyla maceramız başlamış oldu. Yani öyle bir moddaymışım ki o anın heyecanı ile bu bile bana garip gelmemiş. Sinsi sinsi işlenmeye başlamışım demek ki doğumdan önce...

İlk emzirme seanslarında hemşirelerin dört bir yandan ellemesi olayı daha da meşru hale getiriyor. Sen ne kadar ilk başlarda anneni akrabanı odalardan dışarı atsanda olay bir yerde kopuveriyor...

Varan 1

Memeler sütten ötürü gündeme oturuyor!

 Herkesin aklı fikri işi gücü annenin memesi oluyor. Ve kimse aldığı cevaplardan asla tatmin olmuyor! Birinci soru "Süt geliyor mu?" -aman tanrım sütü geliyor-  "Bebek emiyor mu?" - aman allahım demek emiyor-  Ardından da en vurucu soru geliyor "Sütün yetiyor mu?" ya da "Sütün var mı?"

Bu sorular sanılmasın ki arada bir soruluyor... Her gün defalarca, yüzlerce kez cevaplanıyor. Yine de sorulmaya doyulmuyor. En yakınınızdan en uzağınıza tanıdık tanımadık binlerce insan, size soramasalar yakınlarınıza sorup yine de cevap haklarını istiyorlar. 

Bu soruları cevaplarken soruyu soranın ağzının ortasına gerek şaplak, gerek suratına -sırta da güzel olur- uçan tekme hayalleri kuruyorsanız sizde bizdensiniz :) ya da olacaksınız...

Not: Bende bir de mastit olunca daha bir içli dışlı oldu herkes benim memelerle. Şiş mi ağrı var mı vs. :)

Varan 2

Sizin memeler bütün konuşmaların özünü oluşturuyor!

Bakalım örnek konuşmalar nasılmış;

-Bebek napıyor?
- Annesini emiyor... (Bu biraz masumane)

-Bu bebek de tam bir "memeci"

-Ay annesinin memesini nasıl emiyor bir görsen "cok cok cok cok" diye...
(İç ses adhdkjvjb, yani ben bile hayalimde canlandırıyorum... Adamlar ne yapsın...)

-Sen annenin memelerini çok mu özledin? (Bebekle konuşmalar :)

-Eme eme annesinin memişlerinde süt bırakmadı! ("Yok artık!" değil yaşanabilir:)

Varan 3

İlle de memeleri görmek isteyenler!

Örnek diyaloglardan başlayalım;

-Aaa bakmaz bakmaz o sen şurada rahatça emzir! 
(Yok canım ben almayayım yaa...)

-Ayol ne uğraşıyorsun örtüyle falan rahat etsene! Bana fenalık geldi!

-Ben sana bakmıyorum!
(Büyük bir yalan! Gözüm kaymıyor diyen taş olur!) 

"Bakmıyorum" deyip tavsiye verenler de var tabii. "Şöyle mi emzirsen, şöyle mi yapsan" şeklinde.

İnzivaya çekildiğinizde peşinizden muhabbete gelenler, örtüyü üstten açıp "Bebek nasıl emiyor" diye bakmak isteyenler... Daha neler neler. Şimdi aklıma gelen örneklerden bazıları....

Bebekten önce en yakın arkadaşımla "şlop" diye göğsünü -pardon memesini- açıp ortalık yerde emzirenleri çok kınardık. Bebek beklerken aynı arkadaşımla "Ay acaba bana da mı normal gelecek? Ben de mi böyle olacağım?" diye konuşup gülüştük neyse ki öyle olmadım...

Şimdi yanlış da anlaşılmasın. İsteyen istediği yerde istediği şekilde emzirsin. Ben emzirme işini belirli mahremiyet sınırları içinde yapmaktan hoşlananlardanım. Bebeğim var düşüncesiyle, herkes benim memelerimi görmek zorunda değil. Geçenlerde facebookda bir belediyenin emzirme odası gibi bir fotoğrafını paylaştım. Bir de ne göreyim millet fotoğrafın altında birbirine girmiş. Bazı kadınlar da inanılmaz derecede radikal, valla örtüyle emzireni dövecekler. Herkes açsın emzirsin istiyorlar. Yani benim bile milletin memesine gözüm kayıyor. Bir fotoğrafla milleti birbirine düşürdüm anlayacağınız... 

Özetle görünmeyecek şekilde babamın, kendi akrabalarımın yakınlarımın -tercih ettiğim kişilerin- yanında, zaman zaman emzirme odalarında, hava karardığında yolda arabada, annemlerin yanında -annem meme görmekten bıktığını açıkça ifade etmişti- örtüsüz emzirmişliğim var. Onun dışında örtüm, bebeğim ve ben çok mutluyuz.

Güle oynaya bu postun da sonuna geldik. Herkes iyi geceler ve sevgiler!

Ve de bol sütler, huzurlu emikler :)





2 yorum:

  1. Yani daha benim hayatın o "level"ina gelmeme biraz var ama çok keyifli yazmışsınız okumadan edemedin, kendimi hayal ettim bir an ve güldüm :) Hoş bir yazı olmuş. Bu arada blogunuzu takibe aldım siz de bana uğrarsanız çok mutlu olurum :) Tavsiyelerinize açığım :)

    http://aylinista.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :) İlk fırsatta uğrayacağım. Sevgiler <3

      Sil

Yorumlarınız benim için önemli..